Elevhälsa

På Segevångsskolan har vi ett elevhälsoteam som jobbar förebyggande och hälsofrämjande för att våra elever ska få den bästa skolgången.

Elevhälsan består av

Rektor, Bitr. rektor, skolsköterska, skolkurator, speciallärare, specialpedagog, skolpsykolog samt skolläkare.

Rektor och Bitr. rektor skapar förutsättningar och leder och fördelar resurser utifrån behov.

Speciallärare och specialpedagog arbetar för att säkra att alla elever utvecklas och stödjer och handleder pedagoger i arbetslagen. Specialpedagog och speciallärare gör kontinuerliga screeningtester på våra elever från förskoleklass till årskurs sex.

Skolsköterskan arbetar hälsofrämjande och förebyggande och kallar till hälsosamtal utifrån ett basprogram.

Skolkuratorn arbetar förebyggande och med samtal med elever och vårdnadshavare. Skolkuratorn arbetar aktivt med likabehandlingsplanen på skolan, även här erbjuds samtal vid vissa tillfällen.

Skolläkare och skolpsykolog sitter med vid vissa tillfällen och arbetar då på uppdrag från Elevhälsan.

Elevhälsan på Segevångsskolan arbetar förebyggande och hälsofrämjande för varje elevs bästa skola.